Skip to main content

Ochrona danych osobowych

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

W dniu 25 maja 2018 roku we wszystkich krajach należących do Unii Europejskiej zaczęło obowiązywać rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – dalej RODO.

RODO obejmuje swoim zastosowaniem wszystkie podmioty prywatne i publiczne, które przetwarzają dane osobowe.

Zgodnie z art. 13 ust. 1−2 RODO informujemy Państwa, że:

administratorem Pani/Pana danych osobowych jest spółka:
POLSKIE TERMINALE SPÓŁKA AKCYJNA,
ul. Bytomska 7, 70-603 Szczecin

Można kontaktować się z nami za pośrednictwem adresu e-mail: pt@port.szczecin.pl i numerem telefonu 91 430 86 18.

Dane osobowe będą przetwarzane przez POLSKIE TERMINALE S.A. w szczególności w celu:

a) podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą lub wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą,

b) wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze np.: wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych;

c) zapewnienia bezpieczeństwa osób i ochrony mienia na obszarze administrowanym przez Spółkę;

d) w celach archiwalnych (dowodowych) będących realizacją naszego prawnie uzasadnionego interesu zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów;

e) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będącego realizacją naszego prawnie uzasadnionego w tym interesu;

f) weryfikacji wiarygodności płatniczej.

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:

Dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy, wypełnienia obowiązku prawnego Administratora oraz w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu naszej Spółki będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do:

a) zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących POLSKIE TERMINALE S.A.;

b) wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (wynikającego np. z przepisów podatkowych, rachunkowych, kodeksu spółek handlowych).

Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:

1.prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania;

prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne;

prawo żądania od Administratora usunięcia danych;

prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych;

prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora;

prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa);

prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).

Prawa wymienione w punktach 1 – 6 i 8, można zrealizować m.in. poprzez kontakt: e-mailowy, pod adresem e-mail: pt@port.szczecin.pl;

– kontakt pisemny, za pomocą poczty tradycyjnej na adres POLSKIE TERMINALE SA
ul. Bytomska 7, 70-603 Szczecin ( z dopiskiem „Ochrona danych osobowych”)

Odbiorcy Danych

Państwa dane mogą być przekazywane :

1. podmiotom przetwarzającym dane w naszym imieniu, uczestniczącym w wykonywaniu naszych czynności:

– obsługującym nasze systemy teleinformatyczne lub udostępniającym nam narzędzia informatyczne, wspierającym nas np. w wykonywaniu usług informatycznych;

– świadczącym usługi ochrony osób i mienia, audytowe, pomoc prawną;

innym administratorom danych przetwarzającym dane we własnym imieniu: banki i inne instytucje finansowe, wywiadownie gospodarcze firmy dokonujące obrotu wierzytelnościami, biuro informacji gospodarczej, podmioty dostarczające media, partnerzy świadczący usługi techniczne (np. rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych);

2. w uzasadnionych przypadkach dane mogą być przekazane uprawnionym instytucjom i organom kontrolującym, sądom.

Klauzula informacyjna

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), przekazujemy poniższe informacje.  

 1. ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH I DANE KONTAKTOWE:

Administratorem Pani/Pana danych osobowych są Polskie Terminale S.A.,
ul. Bytomska 7, 70-603 Szczecin.
 

Kontakt z Administratorem Danych Osobowych za pośrednictwem
adresu e-mail:
rodo@polskieterminale.pl 

Informujemy, że w zakresie prowadzonej działalności przetwarzamy dane osobowe: 

  • podmiotów, których dane dotyczą: klienci/kontrahenci jak i ich pracownicy oraz osoby z nimi współpracujące (zakres danych przetwarzanych: imiona, nazwiska, dane służbowe, dane kontaktowe, dane adresowe, numery rachunków bankowych, dane rejestrowe i ewidencyjne (np.: NIP, PESEL).  
  • dane osobowe w ramach codziennej obsługi przedsiębiorstwa: dane podmiotów kontaktujących się z firmą, jak i ich pracowników oraz osób z nimi współpracujących (imię i nazwisko osoby, dane służbowe,  dane kontaktowe, dane adresowe, dane rejestrowe i ewidencyjne). 
  • dane osobowe osób ubiegających się o pracę (rekrutacja)- dane osobowe udostępnione przez osobę rekrutowaną, takie jak imię i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, dane adresowe, dane o wykształceniu, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, uprawnienia zawodowe. Dane osobowe w ramach procesu rekrutacji pozyskiwane są na podstawie udzielonej zgody. Osoba, która udzieliła zgodę ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania.
  • dane osobowe subskrybentów newslettera- adres email,
  • IP komputera- pozyskiwane za zgodą.  

2. CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH I PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA

Dane osobowe przetwarzamy w celach związanych z: 

  1. zawarciem i wykonaniem umów- przez czas trwania umowy i rozliczeń po jej zakończeniu (podstawa prawna: art. 6 ust. 1b RODO); 
  2. wykonaniem ciążących obowiązków prawnych, m.in. składanie i rozpatrywanie reklamacji, przechowywanie danych na potrzeby przyszłych postępowań uprawnionych organów (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
  3. ustaleniem, obroną i dochodzeniem roszczeń, co obejmuje m.in. wysyłanie wezwań do zapłaty -przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z zawartej przez nas umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
  4. tworzeniem zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne; obejmuje to w szczególności raportowanie, planowanie rozwoju usług – przez czas trwania umowy, a następnie nie dłużej niż przez okres, po którym przedawnią się roszczenia wynikające z zawartej przez nas umowy

(podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO) 

  1. 5. z zatrudnieniem, w tym w szczególności w celu:
  • realizacji zobowiązań pracodawcy wynikających ze stosunku pracy – przetwarzanie jest niezbędne do 

przeprowadzania działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy oraz do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO) 

  • realizacji obowiązków pracodawcy wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa – 

przetwarzanie jest niezbędne do zrealizowania obowiązku prawnego wynikającego z przepisów prawa pracy, w tym Kodeksu pracy i innych przepisów wykonawczych (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).  

  • dochodzenia roszczeń i ochrony przed roszczeniami – przetwarzanie jest niezbędne do realizacji prawnie uzasadnionych interesów administratora w zakresie ochrony interesów przedsiębiorcy (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO). 
  1. 6.  subskrybcją newslettera na administrowanym portalu: polskamorska.pl- za zgodą  (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

 We wskazanych wyżej celach nie będziemy dokonywali profilowania, czyli zautomatyzowanej analizy Państwa danych i opracowania przewidywań na temat preferencji lub przyszłych zachowań. 

 Pozostałe dane osobowe będą przetwarzane, jeżeli Pan/Pani wyrazi na to zgodę. Jednocześnie zgoda na przetwarzanie konkretnych danych osobowych nie będzie stanowiła podstawy do ich przetwarzania, jeżeli obowiązujące przepisy prawa na to nie pozwalają- Przepisy uprawniające do przetwarzania danych osobowych: art. 22(1a) i 22(1b) Kodeksu pracy oraz art. 6 ust. 1 lit. a RODO. 

Udzielona zgoda może zostać odwołana w dowolnym czasie. 

3. ODBIORCY DANYCH

Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być upoważnieni współpracownicy Administratora lub jego usługodawcy, w zakresie w jakim to niezbędne m.in. dostawcy usług księgowych, prawnych, bhp, audytowych, informatycznych. Dane Pani/Pana możemy przekazywać organom lub podmiotom publicznym uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa, np. podmiotom realizującym zadania z zakresu medycyny pracy, sądom, organom ścigania lub instytucjom państwowym, gdy wystąpią z żądaniem, w oparciu o stosowną podstawę prawną oraz partnerom, klientom i kontrahentom w zakresie obowiązków służbowych np. dane kontaktowe. 

 4. OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane zebrane w jakichkolwiek celach, a uzyskane na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – będą przechowywane do czasu cofnięcia tej zgody. 

Dane zebrane w celach związanych z zawarciem i prawidłową realizacją umowy o pracę (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) – np. będą one przechowywane przez 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym stosunek pracy uległ rozwiązaniu lub wygasł, zgodnie z art. 94 pkt 9 b ustawy z 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy; 

Dane zebrane w celu wypełnienia ciążących na ADO obowiązków wynikających z przepisów prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), tj.: np. prowadzenia akt osobowych pracownika – 10 lat, dokonania rozliczeń podatkowych – będą one przechowywane przez okres – 5 lat (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło rozliczenie, dla danych zebranych w związku z realizacją prawnie usprawiedliwionych celów ADO (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), tj.: ewentualnego dochodzenia roszczeń cywilnoprawnych i obrony przed takimi roszczeniami – będą one przechowywane przez okres zg z wymaganiami prawnymi.

5. ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI I PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH

Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegać zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO. Dane osobowe nie będą również przekazywane za granicę, w tym do państw trzecich, tj. państw innych niż państwa członkowskie UE. 

6. PRAWA PRZYSŁUGUJĄCE OSOBIE, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Na podstawie i z zastrzeżeniem ograniczeń wynikających z art. 15–22 RODO przysługuje Pani/Panu: 

1) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; 

2) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych; 

3) prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; 

4) prawo do usunięcia danych osobowych; 

5) prawo do przenoszenia danych (w zakresie określonym w art. 20 RODO); 

6) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania; 

7) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych- na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa. 

7. PRAWO WYCOFANIA ZGODY

W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane na podstawie zgody – ma Pani/Pan prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Pani/Pana zgody przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać poprzez wysłanie oświadczenia o wycofaniu zgody na nasz adres korespondencyjny, bądź adres e-mailowy podany w pkt. 1

W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt z Administratorem Danych Osobowych, którego dane kontaktowe wskazane są w pkt 1.